beleef weer meer
CAMPAGNE

Beleef weer meer — Maak jouw publiek opnieuw warm voor cultuur

De Vlaamse overheid lanceert in samenwerking met VRT, de kunstinstellingen en de socio-culturele sector de koepelcampagne ‘Beleef Weer Meer’Ga met jouw cultuurhuis, vrijetijdsorganisatie, lokaal bestuur… aan de slag met de campagne én maak jouw publiek weer warm.

Ga aan de slag met de campagne, download de toolkit

De campagne wordt als koepelcampagne gelanceerd. Via een handige toolkit kan je het campagnemateriaal aanpassen aan jouw cultuurcentrum, bibliotheek, kunstenhuis, dienst cultuur of vrije tijd. ‘Beleef Weer Meer’ is aanpasbaar volgens regionale context (‘Beleef weer meer in Gent’), volgens discipline (‘Beleef weer meer in het theater’), volgens organisatie (‘Beleef weer meer in de AB’) en volgens medium (print en social).

Waarom deze campagne?

Sinds ‘code geel’ kunnen we terug onbeperkt genieten van live cultuur en vrije tijd. De theater-, concert- en filmzalen… terug open, en ook de actieve cultuurbeleving – via de amateurkunsten of het cultureel vrijwilligerswerk – herleeft.

Toch blijkt dat zowel cultuurbezoek als actieve cultuurparticipatie slechts mondjesmaat terug op gang komt. Vooral bij een deel van de occasionele cultuurbezoekers lijkt de ‘gewoonte’ om cultuurevents in te plannen en tickets te boeken doorbroken.

Met de grote campagne ‘Beleef weer meer’, geïnitieerd door de Vlaamse overheid en gedragen door de collectieve cultuursector en de VRT, wil men het tij keren en publiek en participanten opnieuw motiveren deel te nemen aan cultuur.

Partners

De campagne ‘Beleef Weer Meer’ is opgezet in opdracht van de Vlaamse overheid in samenwerking met VRT – Kunstenpunt – Socius – OP/TIL – Demos – FARO – publiq – VAF – Circuscentrum – De Federatie – oKo – Literatuur Vlaanderen – Vibe – meemoo – Cultuurconnect – Cultuurloket deSingel – Antwerp Symphony Orchestra – Brussels Philharmonic – Opera Ballet Vlaanderen – Ancienne Belgique – Kunstencentrum Vooruit en Concertgebouw Brugge.

Verbindende to do's & verhalen in je mailbox? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.